Pravidelná, dlouhodobá a umírněná konzumace alkoholu může přidat až pět let života. Nejlepší výsledky jsou pozorovány při konzumaci dvou deci vína, dvou sklenic piva či dvou malých panáků tvrdého alkoholu denně.
Podle studie sledující čtrnáct set mužů po dobu čtyřiceti let je skutečně pravidelná dlouhodobá konzumace alkoholu prospěšná, ale striktně to platí pouze v případě, že denně člověk nevypije vyšší než doporučenou dávku. Pokud doporočenou dávku překročí, zdravotní výhody alkoholu jsou ale překryty škodlivými účinky a život se naopak zkracuje.
"Osoby, které konzumovaly pouze víno a dopřávaly si půl sklenice tohoto alkoholu denně, žili asi o dva a půl roku déle než ti, kteří pili pivo či tvrdý alkohol, ale o pět let déle než ti, kteří abstinovali zcela," tvrdí autoři studie z nizozemské Univerzity Wageningen.
A kolik je doporučená, zdraví prospěšná dávka? Dvě deci vína, dvě sklenice piva či dva malé panáky tvrdého alkoholu denně.
|