Podle amerických vědců působí sůl jako přírodní antidepresivum a tím napomáhá ke zlepšení nálady.
Vědci z Iowské univerzity tvrdí, že sůl může působit jako přírodní antidepresivum. Na druhou stranu ale varují, že nadměrné množství soli zvyšuje krevní tlak. Aby lidské tělo fungovalo, potřebuje sodík - chemickou látku, která spolu s chloridem tvoří sůl. Její nadměrný příjem a vysoký krevní tlak ale souvisejí se zvýšeným rizikem mozkové mrtvice a srdečního infarktu. Podle britské Agentury pro standardizaci potravin by dospělý člověk neměl konzumovat víc než šest gramů soli denně. Při testech prováděných na krysách odborníci zjistili, že zvířata s nedostatečným příjmem soli upustila od činností, které obvykle s oblibou vyvíjela - například pití cukrem slazených nápojů - protože v jejich mozcích stimulují libé pocity. A to je podle vědců známka deprese. "Věci, které jsou normálně pro krysy příjemné, jim nepůsobily takové potěšení. To nás přivedlo k domněnce, že nedostatek soli a s ní související neovladatelná chuť na ni mohou vyvolat jeden z klíčových symptomů souvisejících s depresí," uvedla vedoucí vědeckého týmu Kim Johnson.
|